elsbethbeeres.reismee.nl

India

Zo hier het eerste berichtje vanuit het kleurrijke en warme India! Woensdag avond kwamen aan in Coimbatore. We werden opgehaald door de father van het project en een aantal jongens die ons verwelkomde met allerlei bloemen! We kregen een heerlijke maaltijd en kregen daarna onze kamer te zien, klein maar fijn! De bedden zijn goed en er hangt hangt een ventilator boven dus dat is lekker! We hebben ook een eigen badkamer, geen douche maar wel een emmer met een grote beker, dus ook dat is prima! De volgende ochtend hadden we ons eerste Indiase ontbijt. Rijst met een soort van bouillon sausje. Het eten hier vind ik heerlijk. Het is steeds erg uitgebreid met verschillende soorten rijst en curies.

Wij verblijven in de het kleine gebouw, wat inhoud dat we bij de jongens van 2 tot 10 jaar zitten. 2 straten verder ben je bij het grote gebouw daar verblijven de jongens van 10 tot 18 jaar.
Het project bevind zich in een soort van wijkje dat ook wel klein Afghanistan wordt genoemd omdat bijna iedereen moslim is.
De jongens hebben sinds vrijdag 6 weken zomer vakantie. Een aantal gaan dan naar huis en degene die niet naar huis kunnen blijven op het project.
Tot nu toe hebben we nog niet veel bijzonders gedaan. Veel gespeeld met de jongens en de buurt een beetje verkend. Het is Pasen dus tot nu toe zijn we elke avond naar de kerk geweest. Het lijkt veel op de kerkdienst in Nederland. Alleen dan met meer mensen in een kleinere ruimte en zitten de kinderen en meeste vrouwen op de grond. Alles is in Tamil dus we verstaan er niet veel van. Het is ongeveer 10 minuten lopen naar de kerk en dat is altijd erg leuk en gezellig met alle jongens!
We hopen de komende week wat meer te doen te krijgen. We kijken nog een beetje hoe het er hier aan toe gaat en zijn dan van plan om nog wat leuke activiteiten te organiseren voor in de vakantie.
Ze hebben hier veel dieren, super leuk. Konijnen, honden, cavia's, verschillende soorten vogels, een poes en vissen. Ze krijgen allemaal rijst te eten, zelfs de vissen.

Sinds vandaag is er ook een Summer Camp op het project voor jongens en meisjes hier uit de buurt. Ze krijgen computerles en er wordt Engels geven. Hierbij hebben we vandaag geholpen en was erg leuk!

Nou dit was het voor vandaag, ik ga proberen ongeveer elke week een stukje te schrijven.